Съвети

Етерични масла за релаксация

5/5 - (3 votes)

Ароматерапия с етерични масла за релаксация, намаляване на стреса и по-добър сън

В забързаното ежедневие, изпълнено със стрес и проблеми, въобще не е изненадващо и изследванията го потвърждават, че тревожните разстройства засягат почти 20% от възрастното население! А бърнаутът е все по-често срещано явление.  Безпокойство, тревожност, объркване, дезориентация, страх – цялата палитра от емоции може да ви връхлети във всеки един момент. Преди да позволите това да се случи, ако усещате, че нещата вървят в грешната посока и губите контрол, намерете начин да забавите темпото, да успокоите ума и тялото.

Ароматерапията е фективен метод за постигнете вътрешен мир и баланс

Ароматерапията е дял от алтернативната медицина, който използва естествените аромати на растенията за облекчение и/или лечение на различни болестни състояния, а също така е идеална за хора, които се нуждаят от доза релакс. Етеричните масла въздействат на мозъка бързо и ефективно, успокояват ума и балансират емоциите. Те могат да повлияят върху настроението и либидото. Тогава човек може отново отново да поеме контрол и да активира собствените си сили, за да се справи с ежедневния стрес.

Направи безплатна онлайн консултация!

Възползвайте се сега от нашата безплатна консултация! Свържете се с нас чрез формата за контакт и ни разкажете за Вашия проблем или нужди!

Как могат да помогнат етеричните масла?

Нашето обоняние е по-чувствително и действа много по-бързо от останалите ни сетива. Ето защо ароматите могат да предизвикат различни реакции в организма ни.

Вдишвани през носа, ароматните молекули от етеричните масла, взаимодействат с обонятелните органи и почти мигновено достигат мозъка. Достигат и до белите дробове, които са свързани с кръвообращението – така молекулите попадат директно и в кръвта, което е по-бързо в сравнение с това да приемете лекарство или тинктура перорално. Именно този бърз и кратък път на лечебните аромати до тялото дава възможност да се подобри здравето или настроението на човек.

Етеричните масла, ако се използват правилно, се грижат за цялостното здраве – те могат да повлияят на мисълта, допринасят за баланса и ни карат да се чувстваме добре.

Кои етерични масла могат да помогнат за релаксация, намаляване на стреса и по-добър сън?

Много от етеричните масла притежават богат набор от компоненти, които действат едновременно и на настроението, и на тялото. Различните аромати имат различни ефекти. Някои аромати зареждат с енергия, а други помагат при умора и лошо настроение.

Всяко човешко същество е уникално и понякога отнема време да се открие точното етерично масло, което ще ви помогне да върнете баланса. Затова трябва да пробвате и да усетите кое е „правилното“ етерично масло! Напълно възможно е то въобще да не е в този списък.

Лавандула (Lavender): Известна със своите успокояващи свойства, лавандулата е класика в ароматерапията. Намалява безпокойството, безсънието и нервното напрежение. Етеричното масло от лавандула е подходящо при тревожност породена от необходимостта да се посети лекар, зъболекар, при страхове, включително визуални и провокирани от филми, преди операции или медицински интервенции.

Иланг-иланг (Ylang-Ylang): Сладкият му аромат е идеален за справяне със стреса и емоционалните проблеми, тревожност, изтощение, безсъние, при чувство за липса на любов и разбиране. Подходящ е за създаване на романтична атмосфера.

Смирна (Commiphora myrrha): Топлият, земен аромат на смирната има успокояващо и балансиращо действие. Помага за преодоляване на негативни емоции като гняв и раздразнение.

Тамян (Frankincense): Свещеният аромат на тамяна е познат с релаксиращия си ефект. Допринася за духовното израстване и медитация. Подходящ за употреба при метидатитивни практики, негатовни мисли и чувства, тревожност.

Ветивер (Vetiver): Стилният, земен аромат на ветивер е идеален за заземяване и центриране. Използва се при нужда от стабилност, фокусиране, при хиперстимулация, пост-травматични състояния, стрес, безсъние, нервно напрежение, раздразнителност, проблеми с паметта.

Роза (Rosa Damascena): при емоционална нестабилност, за връзка с вътрешното си аз, липса на обич, ниско самочувствие, страхове, безпокойство.

Бергамот (Bergamot): при тревожност, страхове, безсъние, нервост, дефицит на вниманието, за връзка с вътрешното Аз, при негативни емоции и черни мисли, лоша самооценка и липса на вяра в себе си, тъга, ниски нива на енергия, умора, стрес.

Римска лайка (Roman Chamomile): Етеричното масло от римска лайка помага при раздразнителност, претовареност, безсъние, тревожност, успокоява и прочиства съзнанието, когато трябва да се свършат много неща едновременно.

Маточина (Melissa Officinalis): Етеричното масло от Маточина е едно от най-скъпоценните в ароматерапията. Маслото стабилизира нервната система – при силно безпокойство, депресия, напрежение и безпокойство, емоционални реакции, страх и стрес. Пoмaгa в cлyчaитe нa иcтepия и пaниĸa, като забавя сърдечния ритъм, oблeĸчaвa виcoĸoто ĸpъвнo налягане и тонизира сърдечносъдовата система. Облекчава безсънието и главоболието.

Кои са основните ползи от релаксиращите етерични масла?

Употребата на етерични масла в ежедневието – с арома лампа или дифузор е здравословен и приятен домашен ритуал, който трябва да пробвате, ако все още не сте. Етеричните масла имат редица полезни свойства и използвани правилно могат да допринесат съществено за здравето ни. Изобщо не е за пренебрегване и факта, че това е чист и естествен начин за ароматизиране на помещенията у дома или в офиса. Не забравяйте, че синтетичните ароматизатори причиняват дразнене и алергии и по никакъв начин не са полезни за здравето ни.

Възвръщането на психичното равновесие и емоционален баланс чрез благоухания не е ново откритие. Още от древността лечителите са използвали успокояващи аромати като лавандула и роза при хора с психични разстройства.

В най-общия случай, релаксиращите етерични масла действат по следния начин:

  • Намаляват нивата на стрес и тревожност
  • Подобряват съня
  • Повишават чувството за спокойствие и релаксация
  • Балансират емоциите
  • Стимулират концентрацията
  • Облекчават главоболие и мускулни болки

Как усвояваме етеричните масла

Чрез обонянието

Най-популярен и лесно приложим метод за ароматерапия е инхалацията или вдишването. Маслата се изпаряват във въздуха с помощта на дифузер, за предпочитане е ултразвуков, спрей или капчици масло, поставени на плат или памучна тъкан.

Освен, че ароматизират добре, те осигуряват и респираторна дезинфекция, отпушват носа и облекчават дишането, оказват влияние и върху психо-емоционалното ни състояние.

През кожата

Подобно на усвояването чрез вдишване, абсорбирането на етеричните масла през кожата протича бързо и лесно поради тяхната липофилност и малък размер на молекулите. За да бъдат приложени върху кожата етеричните масла трябва да бъдат разтворени в растителни липиди. Така лесно се усвояват от кожата. Те проникват в кръвния поток през капилярите. Влизайки в контакт с нервите и лимфните съдове в дермалния слой на кожата, те въздействат на нервната и лимфната система. Проучвания показват, че след масаж на цялото тяло с 2%-разтвор на етерично масло от лавандула в базово масло, в кръвта се регистрира наличието на линалол и линалилацетат – основните химически съставки на лавандулата.

Когато ползвам етеричното масло локално върху кожата, то трябва първо да се разреди с подходящо базово масло, а след разреждането да се съобрази с максималната концентрация спрямо възрастта, конкретното масло и желания ефект. Основните места, които може да намажете са стъпалата, гърба, плешките, гърдите без областта на сърцето, китките, зад ушите, тила, областта под пъпа, кръста и др.

Друг ефективен метод за локално приложение на етеричните масла е чрез релаксираща вана. Релаксиращата вана включва използването на вода, в комбинация с други елементи като етерични масла, минерални соли и билки, за насърчаване на физическа и психическа релаксация, облекчаване на напрежението и стимулиране на общото благосъстояние. Това може да бъде много полезно в свят, характеризиращ се с високи нива на стрес и бързи темпове на живот.

Съвети за безопасна употреба

  • Винаги разреждайте етеричните масла с базово масло преди локално приложение.
  • Не използвайте етерични масла по време на бременност или кърмене.
  • Избягвайте контакт с очите и лигавиците.
  • Съхранявайте етеричните масла на хладно и тъмно място, недостъпно за деца.

Етеричните масла са естествен и ефикасен начин за релаксация и справяне със стреса. Чрез дифузия, вана или масаж, те могат да ви помогнат да постигнете вътрешен мир и баланс.

Допълнителни съвети

  • Комбинирайте различни етерични масла, за да създадете свой собствен релаксиращ бленд.
  • Създайте си ритуал за релаксация, който включва етерични масла.
  • Използвайте етерични масла, за да подобрите атмосферата в дома си.

Насладете се на релаксиращия аромат на етеричните масла и открийте пътя към спокойствието!

Свържи се с нас

Ако имате въпроси може да се свържете с нас 🙂

Как да използвам етерични масла за релаксация?

Арома лампа: Добавете няколко капки етерично масло в арома лампа с вода и запалете свещ.
Дифузер: Разпръсквайте етерично масло в помещението с дифузер.
Вана: Добавете няколко капки етерично масло към топлата вана.
Масаж: Смесете етерично масло с базово масло и го използвайте за масаж.
Инхалация: Капнете няколко капки етерично масло върху кърпичка и вдишвайте аромата.
Компрес: Натопете кърпа в топла вода с няколко капки етерично масло и я поставете върху челото или врата си.

Къде мога да купя етерични масла?

Магазини за здравословни храни и продукти
– Аптеки
– Онлайн магазини
– Специализирани магазини за етерични масла

Как да избера качествени етерични масла?

Потърсете етерични масла, които са 100% чисти и натурални.
Купувайте етерични масла от реномирани производители.
Проверете етикета за информация за съдържанието и произхода на маслото.
Избягвайте етерични масла, които са синтетични или съдържат добавки.

Какви други методи за релаксация мога да използвам като допълнение към ароматерапията с етерични масла?

Медитация
– Йога
– Музика
– Прекарване на време сред природат
а

Как да разбера дали ароматерапията е подходяща за мен?

Най-добрият начин да разберете дали ароматерапията е подходяща за вас е да я изпробвате. Можете да започнете с няколко капки лавандулово масло в арома лампа или дифузер. Наблюдавайте как се чувствате след това. Ако се чувствате по-спокойни и релаксирани, ароматерапията може да бъде добър метод за вас.

Виж още

Български етерични масла

Radostin Valeov

Рецепти с етерични масла Дотера

Radostin Valeov

Как да разреждаме етеричните масла

admin

Виж как може да вземеш -25% от всички продукти на doTERRA

X